Czy wiesz jakie są opony i jakie warto kupić? Wybór właściwej opony nie jest wcale taki łatwy

Wybór opon wydaje się dość łatwy. Są więc opony zimowe i letnie, są też opony całoroczne. Niby niezbyt wielki podział, nie za bardzo zawiły, a jednak jak przychodzi do zakupu to pojawia się kłopot.

Wbrew wszystkiemu opona nie jest tylko odrobiną kauczuku, szczególnie dzisiaj nie możemy tak pomyśleć. Obecnie producenci prowadzą fachowe badania, stwarzają coraz nowe technologie, wykorzystują różnorodne mieszkanki gumy oraz wzmocnienia. To sprawia, że mogą powstawać bardzo dobre opony, takie jak opony Pirelli czy Kormoran opony. To wszystko sprawia, że my, jako użytkownicy mamy coraz bardziej znaczne zagwarantowanie bezpieczeństwa przy zwiększonym komforcie jazdy. Standardowy, znany każdemu z nas podział odnosi się do wykorzystywania ich do pór roku. Mamy więc opony zimowe oraz letnie.

Kolejne teksty

Z czego wszyscy ludzie lubią się śmiać i czy też humor rysunkowy to dobry sposób na miłe spędzenie wieczoru?

humor rysunkowy
Napisał: Mad House Photography
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Znamy wszyscy grafiki w prasie, które przedstawiają jakiekolwiek zabawne sytuacje. I akurat takie śmieszne grafiki można by wyszukać w każdej gazetce.


koła z oponami
Napisał: EveryCarListed P
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Różnią się od siebie składem mieszanki gumy, tak więc zimowe są bardziej miękkie, a również mniej podatne na niskie temperatury. Opony letnie natomiast są twarde, bardziej trwałe w wyższych temperaturach. Niezwykle ważnym czynnikiem jest użyty bieżnik. W oponach zimowych jest zaprojektowany tak, by jak najlepiej odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Zapewni także realnie najbardziej odpowiednią przyczepność na dość śliskich nawierzchniach. Obok standardowych bloków, protektor posiada mniejsze nacięcia bieżnika. Pozwalają one utrzymać auto na drodze, nawet w czasie śnieżycy. Jest również inny, dodatkowy rodzaj opon zimowych. Są to tak zwane opony błotno-śniegowe. Charakteryzują się bardziej lepszymi blokami bieżnika, a jednocześnie szerszymi rowkami pomiędzy blokami oraz gęstą siecią dodatkowych lamelek. Jest także inny podział, jest on zależny od budowy wewnętrznej. Wyróżniamy w tym sensie opony diagonalne oraz radialne. Diagonalne wzmocnione są warstwami ułożonych pod różnym kątem tkanin. http://www.hurtopony.pl/ http://www.hurtopony.pl/ciezarowe.html

Zastosowanie tego rozwiązania zwielokrotnia komfort jazdy, a także odporność ścianek opon na uszkodzenia mechaniczne. Korzystnie jednakowoż wiedzieć, iż dzieje się tak kosztem większego zużycia paliwa i trochę mniejszej przyczepności. W ”osobówkach” używane są przeważnie opony radialne. Użytkując taką oponę masz zapewnienie lepszej przyczepności i bardziej małego wykorzystania paliwa. Minusem jest na pewno mniejsza wytrzymałość na uszkodzenia.
18/06/22, 04:55
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.